طعامش چیزی جز نان و ماست نبود
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی
معاون رئیس جمهور گفت : شیخ محمدتقی بهلول گنابادی تا پایان عمر خود در تمام صحنه های انقلاب از مبارزه با رضا خان تا حضور در جبهه های جنگ هشت ساله حاضر بود.

معاون رئیس جمهور گفت : شیخ محمدتقی بهلول گنابادی تا پایان عمر خود در تمام صحنه های انقلاب از مبارزه با رضا خان تا حضور در جبهه های جنگ هشت ساله حاضر بود.
به گزارش نامه گناباد /حجه الاسلام سید محمدعلی شهیدی در مراسم سالگرد ارتحال شیخ محمد تقی بهلول گناباد جمعه شب در مزار این عارف افزود : مرحوم بهلول در دوران استبداد رضا خانی با دست خالی مبارزه را شروع کرد و توانست در روند انقلاب اسلامی نقش آفرین باشد.
وی ادامه داد :بهلول علاوه بر این که یک انقلابی بود یک زاهد و عارف به تمام معنا نیز بود به طوریکه مقام معظم رهبری وی را از شگفتی های روزگار دانستند.
رئیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی با استناد به قرآن کریم مردم را تغییر دهنده اوضاع اجتماعی دانست و گفت : اگر جامعه ای دچار ذلت و خواری می شود این خود مردم آن جامعه هستند که ذلت و خواری را برای خود فراهم می آورند.
وی گفت :مردم ایران در دوران ستم شاهی محدودیت ها و بی بند باری را دیدند و قیام کردند و معیار های حاکم بر جامعه را عوض کردند.
وی آسایش و امنیت حاکم بر ایران را مرهون خون شهدا دانست و گفت : در ایران اسلامی سه ملیون و دویست و پنجاه هزار خانوده ایثار گر وجود دارد که عزت ما مرهون ایثارگری های این عزیزان است.
شهیدی ادامه داد : هشتاد و چهار خانواده در کشور هستند که هر کدام پنج شهید تقدیم انقلاب کرده اند همچنین در جریان بمب باران های دوران جنگ از یک خانواده ده نفر به شهادت رسیده است که نشان دهنده اوج ایثار گری است.
وی گفت : همراه رئیس جمهور محترم در نازی آباد از خانواده ی شهیدی دیدن کردیم که پدر و چهار فرزند این خانواده به شهادت رسیده اند ؛ مادر خانواده نیز جانباز است و دو نفر از فرزندانش در آغوس خودش به شهادت رسیده اند.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: مادری از شهرستان ساری خدمت مقام معظم رهبری رسید و گفت سه فرزندم را در سه ماه متوالی تقدیم انقلاب کردم وقتی قطرات اشک از چشمان رهبر انقلاب جاری شد مادر این شهدا با کمال بزرگواری گفت ببخشید که شما را متاثر کردم.
وی گفت : همه ی این ها را گفتم که بدانید انقلاب اسلامی هزینه سنگینی برای جامعه داشته است ؛تقدیم ۲۳۰هزار شهید و ۵۰۰هزار جانباز و حضور ۴۲۰۰۰ آزاده در کشور حرف کوچکی نیست که بتوان از آن به سادگی عبور کرد.
وی ادامه داد: از زمانی که بنده مسوولیت بنیاد شهید را پذیرفتم تمام سعی من این بوده است که بتوانم دین خود م را نسبت به جانبازان و شهدا ادا کنم اما خدمت آنها غیر قابل جبران است.
وی گفت : در آسایشگاههای ما ۲۳۰۰ قطع نخاع وجود دارد جانباز ۷۰درصدی هست که هیجده سال است روی تخت خوابیده است و وقتی از او سوال کردم که چه کاری برایش انجام دهم با بزرگواری می گوید من مدیون مردم هستم فقط سلام من را به رهبری برسانید و از طرف من دست ایشان را ببوسید با این وجود چه طور می توان رنج و مرارت این ها را برای انقلاب و مردم جبران کرد.
شهیدی با تاکید بر این نکته که فرهنگ مقاومت را باید حفظ کرد گفت : اگر امروز دیپلمات های ما در مقابل شش قدرت جهان با صلابت می ایستند به برکت مقاومت و خون شهداست.
وی ادامه داد : فرهنگ شهادت باید حفظ شود و هر کسی به هر طریقی که می تواند باید به حفظ فرهنگ شهادت و مقاومت کمک کند.
نماینده مردم شهرستانهای بجستان و گناباد در مجلس شورای اسلامی گفت : شیخ محمد تقی بهلول پیام آور مقاومت و انقلاب اسلامی بود.
دکتر محمد رجایی اضافه کرد : بهلول نه تنها که باعث افتخار ایران و گناباد است که از یک وجه بین اللملی بر خوردار می باشد چرا که به همت و تلاش او مبارزه در کشورهای مختلف گسترش پیدا کرد.
وی ضمن تشکر از حضور معاون رئیس جمهور در گناباد از وی در خواست کمک جهت کامل شدن مرقد بهلول که محل دفن شهدای گمنام نیز هست ،نمود

امام جمعه گناباد نیز در این مراسم گفت : بهلول و شهید مدرس علمداری مبارزه با رضا خان را بر عهده داشتند.
حجه السلام حسن صادقی اضافه کرد : به شکر خداوند آرامگاه شهید مدرس در کاشمر به کمک آستان قدس وضعیت آبرومندی دارد که قابل تقدیر است.
وی گفت : در خواست ما این است که دولت عنایت لازم را نسبت به تکمیل مزار بهلول داشته باشد تا این مزار نیز جایگاه خود را پیدا کند.

معاون رئیس جمهور و نماینده رهبری در بنیادشهد و امور ایثار گران عصر امروز وارد گنابا د شد و در مزار بهشت قاسم این شهرستان حضور و با تقدیم گل از شهدا تجلیل نمود.
وی پس از حضور در مزار شهدا در فرمانداری گناباد با تعدادی از جانبازان و خانواده های شهدا دیدا ر کرد و از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.

شیخ محمدتقی بهلول گنابادی در روستای بیلند گناباد در سال ۱۲۷۹متولد شد و در هفتم مرداد سال ۱۳۸۴در تهران درگذشت.
پیکر او بعد از تشییع در تهران و مشهد روز دوازدهم مرداد در گناباد دفن شد.
زندگی بهلول همه در سفر و مبارزه گذشت او در واقعه مسجد گوهرشاد و اعتراض به دستگیری آیه الله قمی نقش موثری داشت بعد از این واقعه سالها در زندانهای افغانستان به سر برد و از انجا به مصر رفت و در آنجا نیز از مبارزه با حکومت پهلوی دست برنداشت.
بهلول در سال ۱۳۴۹به ایران بازگشت و بعد از سی روز بازجویی در ساواک توسط شخص نصیری رییس این نهاد اطلاعاتی آزاد شد. وی سالها با سیر سفر در سراسر ایران به تبلیغ دین و اخلاق پرداخت.
وی به شدت ساده زیست بود و طعامش چیزی جز نان و ماست نبود از حافظه ی نیرومندی برخوردار بود و نزدیک به صد هزار بیت شعر نیز گفته است که بخشی از این اشعار با همت علی مصباح ،مهدی رمضانی ،اکبر شهنواز و حمایت مالی محمد اکبری نوقابی به چاپ رسیده است.
امسال نیز مراسم سالگرد این مرد وارسته با نزدیک به بیست و سه روز تاخیر بر گزار گردید که انتقاداتی را بدنبال داشت.

صادق ایزدی گنابادی

 

 




:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , محلی-منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 729
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 مرداد 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: